مشاوره تحصیلی مشاوره تحصیلی .

مشاوره تحصیلی

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس

منسوجات در زنذگی ما بسیار حائز اهمیت می باشند. تمام لباس ها، فرش، زیراندازها، حوله، عروسک و ... از منسوجات به وجود آمده اند. طراحی پارچه و لباس رشته ای از زیرمجموعه هنر می باشد که طرح هایی را برای پارچه و لباس و هرچیزی مربوط به نسج باشد، ایجاد می کند. وظیفه اصلی طراحان پارچه، تولید و طراحی پارچه ها با رعایت نکات هنری از قبیل رنگ، نوع نخ، الیاف، کاربرد محصول و سیستم تولید می باشد. در هر زمان و تاریخی لباس نشانه ای از فرهنگ یک ملت و اقوام مختلف بوده است. هر قوم و ملتی دارای یک نوع لباس خاص که نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم و سبک زندگی آن ها است، می باشند. به دلیل همین موضوعات به طراحی لباس و پارچه توجه ویژه ای شده است و کاربرد بسیاری در زندگی افراد دارد.

طراحان لباس و مد با استفاده از هنر و زیبایی شناسی اقدام به خلق پوشاک و زیورآلات می کنند. داوطلبانی که به رشته طراحی پارچه و لباس ورود می کنند، می توانند مهارت هایی از جمله طراحی پارچه، لباس، شال و روسری، کاغذدیواری و... کسب کنند. برای موفقیت در این رشته داوطلبان باید دارای ذهن هنری و خلاق باشند تا بتوانند اثر هنری خلق کنند و آن را با دیگر افراد جامعه به اشتراک بگذارند. از دیگر توانایی های افراد برای موفقیت در این رشته می توانیم به توانایی کار تیمی، مهارت های طراحی و فنی، مهارت ارتباطی بالا با افراد دیگر و... اشاره کنیم.

امروزه با توجه به اهمیت و کاربرد مد و پوشاک در جامعه، رشته طراحی پارچه و لباس بازار کار مناسبی را برای علاقمندان به خود فراهم کرده است. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در حوزه های مختلفی مانند شرکت های طراحی لباس، کارخانه ها و شرکت های نساجی، طراحی لباس برای صدا و سیما و تئاتر، تدریس در آموزشگاه ها، ایجاد مزون و کارگاه های لباس و... فعالیت کنند. طراحان لباس باید در طراحی خود به این نکته توجه داشته باشند که هر لباسی که طراحی می کنند در چه موقعیتی استفاده می شود و چه مخاطب هایی دارد. طراحان باید به دل انگیزی و زیبایی طرح های خود توجه بیشتری کنند. اگر که به حوزه مد و پوشاک علاقمند می باشید و در طراحی دارای خلاقیت و استعداد بالایی هستد، انتخاب این رشته برای شما مناسب می باشد. 

 

 

 

 

منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد طراحی لباس


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۷:۲۱ توسط:moshaveranebartar موضوع: نظرات (0)