مشاوره تحصیلی مشاوره تحصیلی .

مشاوره تحصیلی

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی 1403

باتوجه به نقش کلیدی زیست شناسی مولکولی در پژوهش های علوم زیستی و همچنین در تولید تکنولوژی جدید در سال های اخیر، زیست شناسی سلولی و مولکولی به عنوان رشته ای استراتژیک در اغلب کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان، جایگاه ویژه ای یافته است. تحقیقات زیست شناسی سلولی که به شکل تنگاتنگی با مباحث مولکولی گره خورده است، نقطه عطف زیست شناسی گیاهی، جانوری و انسانی محسوب می شود. تکیه بر سلول های بنیادی با محوریت تمایز سلولی و زست شناسی تکوینی و همچنین کاربردهای بالینی آن تکاپوی عظیمی را در سطح آکادمیک در کشور ایجاد کرده است.

در حالی که زیست شناسی مولکولی در سال 1930 پایه گذاری شد، اصطلاح زیست شناسی مولکولی به وسیله Warren weaver در سال 1938 ابداع گردید. او باور داشت که زیست شناسی به دلیل پیشرفت های اخیر در زمینه های همچون کریستالوگرافی اشعه x در حال رسیدن به مرحله مهمی از تغییرات می باشد. پزوهش های بالینی و درمان های پزشکی که بر پایه زیست شناسی مولکولی هستند تاحدودی به وسیله ژن درمانی پوشش داده شده اند. اکنون، به کارگیری زیست شناسی مولکولی یا روش ها و ابزارهای زیست شناسی سلولی مولکولی در پزشکی به عنوان پزشکی مولکولی شناخته می شود.

گذراندن مقطع کارشناسی ارشد با توجه به رشته تحصیلی به دو طریق امکان پذیر است:

کارشناسی ارشد پیوسته: دوره شش یا نهایتا هفت ساله ای است که برای رشته های خاص در حال ارائه می باشد و پیش نیاز ورود به آن، مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی می باشد. در این دوره دانشجو ملزم به پشت سر گذاشتن 172 تا 182 واحد درسی می باشد. 
کارشناسی ارشد ناپیوسته: دوره دو یا نهایتا سه ساله ای است که پیش نیاز ورود به آن داشتن مدرک لیسانس یا کارشناسی می باشد. در این دوره بایستی 28 تا 32 واحد درسی پشت سر گذاشته شود که 4 تا 10 واحد آن به پایان نامه اختصاص دارد. 
علاقمندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد که قصد شرکت در آزمون را دارند، لازم است از مشاوران خبره و کارآزموده راهنمایی دریافت کنند. تیم مشاوران برتر آماده ارائه برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی سلولی و مولکولی  و تمام رشته های مقطع کارشناسی ارشد می باشد و شما عزیزان می توانید برنامه ای متناسب با شرایط خودتان همراه با پشتیبان کنکور کارشناسی ارشد از مشاوران برتر دریافت کنید.

شایان ذکر است که شما می توانید با کلیک بر روی دکمه "مشاوره تحصیلی تلفنی" با کارشناسان مشاوره تلفنی و راهنمایی دریافت کنید و همچنین با کلیک بر روی دکمه "برنامه ریزی درسی" از مشاوران برنامه ریزی تحصیلی متناسب با شرایط خودتان دریافت کنید. پیشنهاد می کنیم با عضویت در (کانال اخبار تحصیلی و پیج اخبار تحصیلی)، از جدیدترین خبرهای تحصیلی مطلع شوید.

 

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور ارشد زیست سلولی و مولکولی 1403


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۴۱:۳۷ توسط:moshaveranebartar موضوع: نظرات (0)