مشاوره تحصیلی مشاوره تحصیلی .

مشاوره تحصیلی

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی 1403

کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس (master)، دوره ای از آموزش عالی می باشد که برای ورود به این دوره بایستی مدرک کارشناسی را دارا باشید. ورود به مقطع کارشناسی ارشد به دو طریق (ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد)، امکان پذیر است. آن دسته از داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ارشد را دارند، بایستی برنامه ریزی آزمون کارشناسی ارشد را داشته باشند تا بتوانند به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند. این مقاله از سایت مشاوران برتر را به موضوع برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد زیست شناسی گیاهی اختصاص داده ایم و چنانچه تمایل به دریافت اطلاعات دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای یاریمان کنید. 

گیاه شناسی یا زیست شناسی گیاهی یکی از رشته های زیست شناسی است که به مطالعه و بررسی زندگی و رشد و نمو گیاهان می پردازد. رشته زیست شناسی گیاهی، یکی از رشته های پرطرفدار کنکور سراسری تجربی است که متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است. عمده مفاهیم این رشته شامل ویژگی های ژنتیکی گیاهان شده و داوطلبان برای کسب موفقیت، باید با مباحثی نظیر فیزیولوژی گیاهی، بیوشیمی و جلبک شناسی آشنایی نسبی داشته باشند. زیرشاخه های گیاه شناسی شامل (فیزیولوژی، سیستماتیک، ریخت شناسی و گرده شناسی) می شود.

رشته زیست شناسی گیاهی به ساختار گیاهان و تحلیل ژنتیکی آن ها می پردازد. به همین دلیل داوطلبان برای ورود به این حوزه باید به تحقیق بر روی ساختار گیاهان و محیط رشد آن ها علاقمند باشند. از جمله مباحثی که در این رشته مطالعه می شود شامل (ساختار گیاه، سیستماتیک و طبقه بندی گیاه بیوشیمی و متابولیسم اولیه، رشد و تمایز، تولید مثل، محصولات شیمیایی، توسعه، بیماری ها و روابط تکاملی) می شود. یک دانشجوی علوم گیاهی باید به گیاهان عشق بورزد چرا که باید روزهای بسیاری را در طبیعت به شوق یافتن گباهان مختلف سپری کند و یا ساعت های متوالی در آزمایشگاه با صبر و حوصله به بررسی اندام یک گیاه بپردازد.

 

 

منبع: برنامه ریزی کنکور ارشد زیست گیاهی 1403


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۴۴:۳۴ توسط:moshaveranebartar موضوع: نظرات (0)