مشاوره تحصیلی مشاوره تحصیلی .

مشاوره تحصیلی

منظور از سهمیه مناطق در کنکور سراسری چیست؟

کنکور سراسری اولین و مهمترین آزمون ورودی به دانشگاه در مقطع کاردانی و کارشناسی می باشد. معمولا داوطلبان کنکور اطلاعات چندانی درباره لیست رشته های کنکور، لیست دانشگاه های ارائه دهنده، دفترچه ثبت نام کنکور، انواع سهمیه های کنکور، سهمیه مناطق، سهمیه ایثارگری، سهمیه جانبازی و... ندارند. از همین رو سوالات بسیاری همانند منظور از سهمیه مناطق در کنکور سراسری چیست؟ از کارشناسان مشاوران برتر پرسیده می شود.

آیا می دانستید سهمیه مناطق پرجمعیت ترین سهمیه در میان سهمیه های کنکور می باشد؟
منظور از سهمیه مناطق در کنکور سراسری چیست؟
آیا تاکنون در کنکور سراسری شرکت نموده اید؟ در زمان ثبت نام کنکور بایستی به سایت سازمان سنجش مراجعه داشته باشید و فرم اینترنتی ثبت نام را تکمیل کنید. در فرم اینترنتی ثبت نام کنکور بایستی سهمیه خود را مشخص نمایید تا بر روی رتبه قبولی کنکور شما لحاظ گردد.

همه داوطلبان کنکور به صورت پیش فرض دارای سهمیه منطقه می باشند. سهمیه منطقه به سه دسته (منطقه 1، منطقه 2 و منطقه 3) تقسیم می گردد. سهمیه مناطق بر اساس سه سال آخر دوره متوسطه داوطلبان تعیین می شود و متقاضیان هر سهمیه صرفا با داوطلبان همان سهمیه در کنکور رقابت می کنند.

تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری را دارند و مشمول سهمیه ایثارگران و خانواده شهدا نباشند، بایستی سهمیه مناطق را انتخاب نمایند تا براساس محل سکونت سه سال آخر دوره متوسطه شامل سهمیه مناطق 1، 2 و 3 شوند.

شایان ذکر است که منطقه 1، 2 و 3 آموزشی بر اساس ترتیب سطح رفاه و آموزش نام گذاری شده اند و منطقه یک بهترین سطح رفاه آموزشی، امکانات و شرایط مالی را دارد و منطقه دو در سطح متوسط از امکانت قرار دارد و منطقه سه ضعیفتر از تمام مناطق می باشد.

 

 

منبع: تاثیر سهمیه مناطق در کنکور


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۴:۵۷ توسط:moshaveranebartar موضوع: نظرات (0)