مشاوره تحصیلی مشاوره تحصیلی .

مشاوره تحصیلی

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد هنرهای نمایشی و سینما

هنرهای نمایشی به هنری گفته می شود که با استفاده از زبان بدن به اجرای نمایش می پردازند و پیام مورد نظر خود را به بیننده انتقال می دهند. هنرهای نمایشی شکی از هنر می باشد که شامل (انواع رقص، موسیقی زنده، شعبده بازی، تردستی، نمایش های سیرک و داستان گویی) می شود. امروزه با توجه به گسترذگی هنر و سیما در نقاط مختلف جهان، رشته هنرهای نمایشی و سینما طرفداران بسیاری پیدا کرده است و در حال گسترش می باشد. از زمان های پیشین رشته هنرهای نمایشی در بین مردم محبوب بوده است و از آن برای بیان داستان ها و واقعیت های تاریخی، اجتماعی، مذهبی و... استفاده می کردند. 

سینما یک رسانه مهم شنیداری و دیداری می باشد که با استفاده از عناصر تصویر و صدا یک اثر هنری مثل یک فیلم سینمایی ایجاد می کند. امروزه سینما یکی از محبوب ترین شاخه های هنر می باشد که به هنر هفتم معروف است و  افراد بسیاری را جذب خود کرده است. علاقمندان برای ورود به رشته هنرهای نمایشی و سینما می توانند با شرکت در آزمون سراسری هنر این رشته را انتخاب و پس از تحصیل در مقطع کارشناسی، اقدام به تحصیل در کارشناسی ارشد کنند. داوطلبانی که قصد انتخاب این رشته را دارند باید علاوه بر علاقه دارای استعدادهای هنری و توانایی هایی مانند خلاقیت، به وجد آوردن مخاطب و روحیه کار تیمی باشند زیرا که همه این ها کنار هم باعث موفقیت افراد در این رشته می شود.

به طور کلی داوطلبانی که علاقمند به رشته هنرهای نمایشی و سینما هستند می توانند از طریق کنکور هنر یا تحصیل در هنرستان به این رشته ورود کنند و وارد مراکز عالی شوند. داوطلبان با ورود به مقطع ارشد این رشته به طور تخصصی تر به کسب مهارت در این رشته می پردازند و وارد بازار کار می شوند. فارغ التحصیلان در این حوزه از علم می توانند در مشاغل مختلفی مانند کارگردانی، دستیار کارگردان، مدرس، فیلمنامه نویس، بازیگر و... فعالیت کنند. به طور کلی اگر دارای ذوق هنری بالا، خلاقیت، اعتماد به نفس و خودباوری و مهارت ارتباط قوی با دیگران هستید، انتخاب این رشته گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

 

 

 

منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد سینما


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۱:۳۸ توسط:moshaveranebartar موضوع: نظرات (0)