مشاوره تحصیلی مشاوره تحصیلی .

مشاوره تحصیلی

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد حفاظت و مرمت بناها و بافت ها و اشیای فرهنگی و تاریخی

مرمت اثر هنری و تاریخی به معنای تعمیر و بازسازی یک اثر باارزش است به گونه ای که خدشه و آسیبی به اصالت و هویت آن وارد نشود. زمانی که یک اثر هنری به دست هنرمند دیگر می افتد تا آن را به نحوی با ذوق هنری خود، بازسازی و تعمر کند، شکلی دیگر و زیبا به آن اثر می دهد و به نحوی اثر هنری دوباره زنده شده است. به طور کلی مرمت، روندی خلاقانه به منظور حفظ و بقای پوند بین انسان های هنرمند و هستی می باشد که از ذهن و روح خود در جهت حفظ آثار هنری بهره می گیرند. داوطلبانی که علاقه به رشته حفاظت و مرمت بناها و بافت ها و اشیای فرهنگی و تاریخی دارند می توانند از طریق کنکور سراسری هنر این رشته را انتخاب و وارد دانشگاه های کشور شوند.

مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و فرهنگی، شاخه ای از هنر معماری می باشد که به احیا کردن و بازسازی بناهای تاریخی و باستانی می پردازد. متخصصان در این رشته با شناختی که نسبت به بناها، آثار تاریخی و باستانی پیدا می کنند، اقدام به نوسازی، بهسازی و بازسازی آثار می کنند. داوطلبانی که قصد ورود به رشته حفاظت و مرمت بناها و بافت ها و اشیای فرهنگی و تاریخی را دارند، باید به مباحث تاریخی و هنری علاقه و توجه نشان دهند. همچنین داوطلبان باید دارای ذوق هنری و خلاقیت بالایی باشند تا بتوانند به یک اثر هنری و زیبا، روح دوباره ببخشند.

در کارشناسی ارشد رشته حفاظت و مرمت بناها و بافت ها و اشیای فرهنگی و تاریخی دارای گرایش های متنوعی می باشد که شامل (مرمت و احیای ابنیه و بافت های تاریخی، حفاظت و مرمت میراث فرهنگی، حفاظت و مرمت میراث شهری، باستان شناسی و...) می شود. با توجه به این موضوع که کشور ایران دارای تمدن و تاریخ گسترده ای می باشد پس بناهای تاریخی و باستانی زیادی وجود دارد که نیازمند به متخصصان در این حوزه از علم می باشند. فارغ التحصلان در این رشته می توانند در مشاغل مختلفی مانند سازمان میراث فرهنگی، موزه ها، تدریس در دانشگاه ها و هنرستان ها و... فعالیت کنند.

 

 

 

 

منبع: برنامه ریزی آزمون ارشد مرمت بناها و اشیای فرهنگی


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ دی ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۳۵:۵۰ توسط:moshaveranebartar موضوع: نظرات (0)